Teknik & Automation

Offentlig klubb aktiv för 4 timmar, 56 minuter sedan

Här pratar vi om teknik och automatisering av produktionen, till exempel om robotstyrd mjölkning och utfodring. Och om alla roliga teknikprylar som finns.

Klubbadministratörer

Mobil till en bonde? (18 inlägg)

← Klubbforum   Andra Forumtrådar →
  • Avatarbild Niklas sade för 9 månader, 4 veckor sedan:

Någon som har förslag på en bra mobil till en bonde eller varnande exempel på va man inte ska köpa. Har för tillfället en Samsung som kopplar ifrån när den vill.

• Avatarbild Alexander Von Bothmer sade för 9 månader, 4 veckor sedan:

Har en iphone 4 med skyddsskal på, bästa telefonen jag haft gällande att hålla. Tål stötar bra osv.

• Avatarbild Martin . sade för 9 månader, 3 veckor sedan:

Motorola Defy, betydligt billigare än Iphone

• Avatarbild Per sade för 9 månader, 3 veckor sedan:

någon som har en surfbräda för ex att surfa med i traktorn kolla väder instruktioner mm
    vill gärna ha åsikter
    funderat på en samsung 10 tum

• Avatarbild Karl sade för 9 månader, 3 veckor sedan:

Vad är en surfbräda? Det senaste? Iphonen går iaf o kolla väder o mail o massa annan skit också.

• Avatarbild Bert Svensson sade för 9 månader, 3 veckor sedan:

typ en sån här Per menar http://www.dustinhome.se/asus-eee-pad-transformer-tf101-32gb/product/5010586868

• Avatarbild Johan sade för 9 månader, 3 veckor sedan:

Sonim gör riktigt robusta telefoner som tål mycket stryk. Ringsignalen hörs bra även vid användande av motorsåg mm. De har kanske inte alla av de senaste finnesserna men är helt ok.

• Avatarbild Bert Svensson sade för 9 månader, 3 veckor sedan:

beroende lite på vilken somin det är kanske men det farsan har är ju knappt värd och kasta framför hjulet
    är väldigt dålig mottagning i den

• Avatarbild Marie Johansson sade för 9 månader, 3 veckor sedan:

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/samsung/samsung-b2710xcover271/142661.3211/#

Kika in den här. Den är käck! 3G mm 1199 kr

• Avatarbild Erik Andersson sade för 9 månader, 1 vecka sedan:

Motorola defy. ip klassad och stöttålig android telefon. Funkar kanon

• Avatarbild Erik sade för 4 månader, 2 veckor sedan:

Har slitit ut en Ericsson ELM nu och lär köpa nåt nytt frågan är vad?

• Avatarbild Bondeliv sade för 4 månader, 2 veckor sedan:

Vill du ha en smartphone? Jag har själv en iPhone som jag inte vill byta bort, men om man gillar Android (och SonyEricsson) så finns det en Xperia Active ( http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperia-active?cc=se&lc=sv#view=overview ) som ser tålig ut.

• Avatarbild Erik sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

Vill och vill har inte mycket till val längre =) Jag vill ha en telefon som kan wappa, ta kort mm men vet hur det fungerarar, att man har telefon som ficklampa att lysa i växellådor, lägger sig på spikfickan man har telefon i tillsammans med skruv, ensilage etc. Funderar lite på en Ericsson, man är ju inkörd på de

• Avatarbild Börje sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

Erik L tappade ner sin Nokia 3720 i en butt med ATF olja när han hade den i munnen för att lysa in i en växelåda med ficklampan som sitter på den högtalaren fungerade inte först men efter ha blåst ren med tryckluft och några timar på pannan så var alt ok igen.Är en bra telefon av gamla sorten. Men skall du ha en med pekskärm så titta på Motorola Defy eller Samsung Galaxy som kommit med en ny IP67 klassad som heter xcover.

• Avatarbild Daniel sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

Tja, Jag har en samsung xcover 271 ( http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/B2710SILVER/samsung-xcover-271-mobiltelefon-silver ) tror jag det är, har haft den i snart ett år och är mycket nöjd med den. Kameran tar bra kort, har hållt för ganska karftiga stötar mot bland annat betonggolv, aldrig haft problem med fuckt. Är även mycket nöjd med ficklampan som är lätt att tända med en knapp på sidan ( behöver inte låsa upp knapplåsen för att gå in på olika menyer för att tända lampan.) Fungerar även utmärk till kapsylöppnare ;) Mycket prisvärd!

Tack till Bondelivs Sponsorer!
Kolla in Bondelivs sköna sponsorer!