Teknik & Automation

Offentlig klubb aktiv för 4 timmar, 56 minuter sedan

Här pratar vi om teknik och automatisering av produktionen, till exempel om robotstyrd mjölkning och utfodring. Och om alla roliga teknikprylar som finns.

Klubbadministratörer

Gødselpump (6 inlägg)

← Klubbforum   Andra Forumtrådar →
  • Avatarbild Anders Persson sade för 3 månader, 3 veckor sedan:

har fastgødsel. men vill kunna ta tillvara regnvatten, smæltvatten, som rinner in i gødselanlæggingen och blandar sej med skiten. har fått tag i en beg startunna på 5m3. finns det något alternativ till en Cobrapump att anvænda ist? kørde med en elektrisk drænkbar pump i somras, men del tar det alldeles før lång tid att fylla, och den klarar inte av større partiklar. nær gødselplattan ær vælfylld så ær det ca 30m3 det ær snack om. så det ær inga stora mængder det ær tal om, men tror att det ligger lite værde i att ta hand om det bløta oxå. så med mitt svammel så undrar jag om det finns något vettigt alternativ till en Cobra? gærna elektrisk.

• Avatarbild Nils sade för 3 månader, 2 veckor sedan:

Tror Cobra är det bästa alternativet för dig, när det är så lite. 4tum ligger runt 12-15k, öser runt 2m3/min.

• Avatarbild Anders Persson sade för 3 månader, 2 veckor sedan:

lutar åt en sån ja. men tänkte kolla om det fanns några elektriska alternativ?

• Avatarbild Nils sade för 3 månader, 2 veckor sedan:

Varför inte hyra?

• Avatarbild Anders Persson sade för 3 månader, 1 vecka sedan:

bättra att äga sakerna!

• Avatarbild Björn Johansson sade för 3 månader, 1 vecka sedan:

Astimac har nog pumpen du letar efter men dom e inte billig http://www.astimac.se/

Tack till Bondelivs Sponsorer!
Kolla in Bondelivs sköna sponsorer!