Om Bondeliv

Offentlig klubb aktiv för 4 timmar, 47 minuter sedan

Frågor om nya plattformen för Bondeliv, och med tiden en hjälp för nya användare. Vi hjälps väl alla åt att svara varandra?

Klubbadministratörer

Utvecklingsförslag (64 inlägg)

← Klubbforum   Andra Forumtrådar →
  • Avatarbild Bondeliv sade för 1 år, 4 månader sedan:

Ifall du har en idé om en ny tjänst som du tycker att vi borde ha på Bondeliv, så kontaktar du inte Bondelivs support, utan du delar med dig av idén här i forumet ”Om Bondeliv”.

Räkna med att vi på Bondeliv blir jätteglada för ditt förslag!

• Avatarbild Dan-Martin sade för 1 år, 4 månader sedan:

Kommer det att vara möjligt att lägga upp sin gård i framtiden? Den funktionen fanns ju i det gammla bondeliv. Skulle vara kul om den funktionen gick att fixa. :)

Sen är det en liten online-lampa som jag saknar. Den fanns ppe över profilbilden på det gammla bondeliv.

Hoppas det går att fixa.

• Avatarbild sade för 1 år, 4 månader sedan:

Det är det här med bloggarna. Jag skulle vilja kunna välja så att enbart medlemmar kan läsa mina bloggar. Det är något jag alltid har saknat på bondeliv. Det är så öppet för precis vem som helst. Egentligen tycker jag att hela bondeliv ska vara stängt för icke medlemmar.

(vet iofs inte riktigt hur det är nu …)

Det är det här med bloggarna. Jag skulle vilja kunna välja så att enbart medlemmar kan läsa mina bloggar. Det är något jag alltid har saknat på bondeliv. Det är så öppet för precis vem som helst. Egentligen tycker jag att hela bondeliv ska vara stängt för icke medlemmar.
    (vet iofs inte riktigt hur det är nu …)

Håller med dig om att man ska kunna välja att bara visa för medlemmar, men att stänga icke medlemmar ute helt är fel. Jag vet många av mina vänner som läser min blogg här, tittar in på mina bilder och så vidare.
    Det finns nog fler som följer bloggar här, och inte vill bli medlemmar. Det är min åsikt i alla fall. :)
    Man kan ju välja att sätta lösenord på bloggen, men då måste man ju lämna ut det till dom man vill ska läsa. Man kan även ställa in på privat och då tror jag att det bara är dina vänner som kan läsa.

• Avatarbild Jennifer sade för 1 år, 4 månader sedan:

Jag saknar det där med att hålla musknappen över en användare och se förnamn, efternamn, ålder och vart man kommer ifrån.. Tyckte om den funktionen och känner att den saknas lite :)

@jennifer said:
    Jag saknar det där med att hålla musknappen över en användare och se förnamn, efternamn, ålder och vart man kommer ifrån.. Tyckte om den funktionen och känner att den saknas lite :)

Det var faktiskt det första jag saknade när jag loggade in på den här sidan. Det var en trevlig funktion. :)

• Avatarbild Andreas sade för 1 år, 4 månader sedan:

@dan-martinnilsson said:
    Det var faktiskt det första jag saknade när jag loggade in på den här sidan. Det var en trevlig funktion. :)

Tycker också att det var bra. :)

Många bra tankar! Jag vet att vi saknar en del. Fortsätt komma med era synpunkter och förslag så betar vi av så fort vi kan.

• Avatarbild Marina sade för 1 år, 4 månader sedan:

Kanske jag bara inte hittat det än, men jag saknar verkligen möjligheten att lägga en bevakning på bloggarna man följer…..

• Avatarbild Johan sade för 1 år, 4 månader sedan:

Att begränsa BL till bara medlemmar tror inte jag att är bra för sidan men att man kan begränsa sina bloggar är ok.

• Avatarbild Jonas sade för 1 år, 4 månader sedan:

Varför skulle det inte vara bra att begränsa BL till enbart medlemmar? Så jobbigt är det inte att bli medlem.. Om inte jag missminner mig så var det dessutom ett väldigt hallå om just den frågan när Djurrättsaktivisterna härjade i svinstallarna…

@marinaedberg said:
    Kanske jag bara inte hittat det än, men jag saknar verkligen möjligheten att lägga en bevakning på bloggarna man följer…..

Som alla era synpunkter – bra! Det var en finurlig idé. Vi lägger det i listan.
    Använder du förresten någon RSS-läsare idag för att bevaka bloggar? Om du gör det så kan du gå till den medlems arkivsida som du vill bevaka och lägga till den i din läsare. En tillfällig lösning i alla fall, så tittar vi på hur vi kan göra en bra lösning för ditt förslag.

• Avatarbild Johan sade för 1 år, 4 månader sedan:

@jonasandersson88 said:
    Varför skulle det inte vara bra att begränsa BL till enbart medlemmar? Så jobbigt är det inte att bli medlem.. Om inte jag missminner mig så var det dessutom ett väldigt hallå om just den frågan när Djurrättsaktivisterna härjade i svinstallarna…

Högst troligt är DRA redan medlemmar här och bevakar allt vi skriver. Det jag tänker är att sidan har en grupp äldre läsare främst jordbrukare som inte vill vara medlemmar för att de inte är medlemmar någon annanstans heller men finner glädje i att läsa vad vi som är aktiva skriver.

Det är också en trygghet att se att andra är öppet aktiva och vågar säga vad man tycker innan man själv tar steget ut och blir medlemmar.

Det är också den gruppen som är aktivast med att klicka på sponsorernas länkar och på det sättet bidrar de till vår överlevnad.

• Avatarbild Jonas sade för 1 år, 4 månader sedan:

@johanakerblom said:
    Högst troligt är DRA redan medlemmar här och bevakar allt vi skriver. Det jag tänker är att sidan har en grupp äldre läsare främst jordbrukare som inte vill vara medlemmar för att de inte är medlemmar någon annanstans heller men finner glädje i att läsa vad vi som är aktiva skriver.

Det är också en trygghet att se att andra är öppet aktiva och vågar säga vad man tycker innan man själv tar steget ut och blir medlemmar.

Det är också den gruppen som är aktivast med att klicka på sponsorernas länkar och på det sättet bidrar de till vår överlevnad.

Ja de kan ju vara en anledning god som någon.

• Avatarbild Iris sade för 1 år, 4 månader sedan:

Jag tror att det är viktigt att vi har ett öppet forum. Annars kan det finnas folk som tror att vi bönder gömmer undan nått ”elände”. Men jag håller med Marina att en liten ”tryck-knapp” för bevakning av bloggar vore trevligt.
    Sen tar det tid att lära sig alla nya grejer. Men sidan är fin och rolig att testa sig fram på.

Tack till Bondelivs Sponsorer!
Kolla in Bondelivs sköna sponsorer!