Om Bondeliv

Offentlig klubb aktiv för 4 timmar, 46 minuter sedan

Frågor om nya plattformen för Bondeliv, och med tiden en hjälp för nya användare. Vi hjälps väl alla åt att svara varandra?

Klubbadministratörer

Buggar (15 inlägg)

← Klubbforum   Andra Forumtrådar →
  • Avatarbild Bondeliv sade för 1 år, 4 månader sedan:

Hittat några buggar ännu? Skriv ner det du hittar så detaljerat du kan – vad du gjorde när det hände, vad du förväntade dig att få för resultat, och vad du fick för resultat.
    Om du kan så är det ibland till nytta om du berättar vilken webbläsare (Chrome, Firefox, Internet Explorer etc) du använder + operativsystem (Windows 7, Win XP, Mac OS X etc)

• Avatarbild Mattias sade för 1 år, 4 månader sedan:

hej en kompis till mig får inte sitt lösenord när hon tryckt på länken?? vad göras:P

Mattias: Kan hon kolla så att det inte fastnat i spamfiltret? Om det inte finns där, skicka hennes mailadress till mig på support@bondeliv.se så skall jag hjälpa henne in.

• Avatarbild Dan-Martin sade för 1 år, 4 månader sedan:

När jag skriver i någons ”gästbok”, så kommer det som en uppdatering. Alltså att det står under min profilbild. Ska det vara så? Jag trodde man skulle skriva vad man gör just nu där eller en så kallad statusrad.

• Avatarbild Mr S sade för 1 år, 4 månader sedan:

Är alla tidigare foruminlägg borta nu iom flytten?

@dan-martinnilsson said:
    När jag skriver i någons ”gästbok”, så kommer det som en uppdatering. Alltså att det står under min profilbild. Ska det vara så? Jag trodde man skulle skriva vad man gör just nu där eller en så kallad statusrad.

Under profilbilden står antingen din status eller om du ”nämnt” en användare – och det är meningen. Lite annorlunda mot tidigare, men det ger mer dynamik i vad som händer kring din profil (Egentligen: Kul att se vad du skriver till andra)
    Tycker du att det är dumt, eller funderade du på om det var en bugg?

@mrs said:
    Är alla tidigare foruminlägg borta nu iom flytten?

Ja tyvärr. Det fanns inte möjlighet att migrera dem, liksom med bilderna (och en del andra saker) så räckte inte tiden till för oss. (Och jag har min fru till att intyga att vi jobbat hårt ;-)
    Vi tänkte manuellt kopiera ut forumtrådarna, men funktionen ”Skriv ut hela tråden” fungerade inte på gamla sajten så det hade tagit flera dagar/veckor att kopiera ut varje inlägg för sig, kolla om medlemmen som skrivit fortfarande ville vara med på Bondeliv etc
    Tradigt värre, men vi försöker se det positiva i de saker som faktiskt kommit med som blogginlägg och deras kommentarer samt meddelanden mellan fortfarande aktiva medlemmar.
    Finns möjlighet kommer vi att försöka ta ut trådarna till ett arkiv längre fram, men vi kan inte lova att det går. Prio just nu är att nya plattformen fungerar.
    Hoppas du kan förlåta oss.

• Avatarbild Andreas sade för 1 år, 4 månader sedan:

Jag drog ut meddelandefältet och gjorde det större för att se bättre vad jag skrev. När jag skulle dra tillbaka den så gick det inte och jag kom då inte åt ”posta knappen”. Testade här i forumet och då följde ”Skriv svar knappen” med när jag drog ut meddelandefältet. Använder Google Chrome.

• Avatarbild Alexander sade för 1 år, 4 månader sedan:

Har nu gjort 2 st försök att ladda upp en avatar/bild på min klubb Valtra/Valmet men den vägrar laddda upp bilden och har försökt med 100×100 tror de va och 50×50 eller nånting sånt.
    iallefall närmar storleken på den andra klubb jag har.
    är en bugg som många har som du har sett hittils eller är jag första?

@alexanderhedberg sa:
    Har nu gjort 2 st försök att ladda upp en avatar/bild på min klubb Valtra/Valmet men den vägrar laddda upp bilden och har försökt med 100×100 tror de va och 50×50 eller nånting sånt.
    iallefall närmar storleken på den andra klubb jag har.
    är en bugg som många har som du har sett hittils eller är jag första?

Jag har inte hört den tidigare, men det betyder ju inte att det inte hänt för någon.

Kan du försöka beskriva vad du gör i ett mail till mig + skicka med bilden som du försöker med. Skriv gärna vad du får för felmeddelanden (om du får något) och vilken webbläsare du använder.
    Du kan maila till support@bondeliv.se

• Avatarbild Johan sade för 1 år, 4 månader sedan:

Kolla in tråden ”VVS,Vattenkoppar,Ventiler,Värmekabel,Förskruvningar ..vart köper ni ?” i klubben Teknik & Automation:

Rubriken är så långa att den blandas med annan text

@johanakerblom sa:
    Kolla in tråden ”VVS,Vattenkoppar,Ventiler,Värmekabel,Förskruvningar ..vart köper ni ?” i klubben Teknik & Automation:

Rubriken är så långa att den blandas med annan text

Tack för att du sa till! Det blir så när man skriver text utan mellanslag, webbläsaren förstår inte att den skall radbryta. Jag la till ett mellanslag efter varje kommatecken så blev det lite bättre.

• Avatarbild Johan Hultkvist sade för 1 år, 1 månad sedan:

sökfunktiomen har en bugg, söker du på något som ger mer än 1sida i träffar, och sen ska byta till sida nr2, så hamnar nollställs sökningen och man får en lista på alla användare ist..
    testa tex och sök på erik, då får du 5sidor med träffar, men när du ska hoppa till sida 2, då har du ist 66 sidor..

• Avatarbild Bondeliv sade för 1 år, 1 månad sedan:

Noterat! Tack!

@johanhultkvist sa:
    sökfunktiomen har en bugg, söker du på något som ger mer än 1sida i träffar, och sen ska byta till sida nr2, så hamnar nollställs sökningen och man får en lista på alla användare ist..
    testa tex och sök på erik, då får du 5sidor med träffar, men när du ska hoppa till sida 2, då har du ist 66 sidor..

• Avatarbild Bondeliv sade för 1 år sedan:

Nu är det lite tillfixat, blir det många resultat så går man till respektive söksida. Till exempel om man söker efter erik så får man de första resultaten på den gemensamma sökresultatsidan, och sedan kan man klicka sig vidare för att se alla medlemmar med denna sökträff. Fungerar lite bättre i alla fall.

@johanhultkvist sa:

Tack till Bondelivs Sponsorer!
Kolla in Bondelivs sköna sponsorer!