Maskiner

Offentlig klubb aktiv för 2 timmar, 47 minuter sedan

Här pratar vi om maskiner – allt från små muttrar till 35 fots skärbord och grymma 450 hk.

Klubbadministratörer

Vikplog (12 inlägg)

← Klubbforum   Andra Forumtrådar →
  • Avatarbild Alexander Von Bothmer sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

Dags att införskaffa ny vikplog. Plogen ska sitta på en Puma cvx 225 med 710 däck på så en 3,2 plog känns lite liten. Plogningen ska ske på parkeringar, industrier och enstaka bostadsgator. Har fått för mig att Holms plogarna är de bästa, men även de dyraste så det borde väl vara värt att titta på något annat märke också.

Tar gärna emot tips,erfarenheter eller annat bra att veta!

• Avatarbild Erik Andersson sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

Jag har kört mycket drivex och tycker den har funkat bra. mycket enklare flytlägesdel än holms

• Avatarbild Robin sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

ja en 3,20 plog är i minsta laget en 3,7 eller 4 m ska du nog satsa på ska du köra mindre vägar med så ska du nog inte ha bredare än 3,7 m annars så är nog en 4 m lagom till den traktorn jag har en 3,7 m ystaplog från -09 som jag nog snart har svetsat om alla svetsarna på hela plogen nu :( och då har jag bara haft en tsa 125 bakom den innan som bara väger 7 ton så vi får väl se hur min plog ser utt efter dena vintern när jag har haft t7070in bakom som väger närmare 10 ton med vikter.

men ystad ska ha bytt material i sina plogar nu så dom är nog betydligt bätre nu.
    fördelen med ystad är deras stödhjul som jag tycker funkar riktigt bra anars så tror jag mer på Drivex eller Holms

• Avatarbild Bert Svensson sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

ihöstas så skiljde det 15000:- mellan en holms och en drivex 3,6

intressant det där med Ysta då jag kollat lite på dem och tyckt de verkat bra, kanske man ska undersöka saken! Nackdelen jag ser med Drivex är på deras nya plogar som kastar snön är så pass konade att ska man flytta större mängder snö så borde snön börja klättra över bladet tidigare.. grannen har Uni-väg som också är ganska konade och han är inte så nöjd

• Avatarbild Micke Wikberg sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

köp en drivex mad gamla formen, finns fortfarande at få, sen har dom ett bra pendlingssystem, holms fungerar jättebra med deras dubbelpendling på lastmaskiner men frontlyft ja där e drivex med deras pendlingssystem att föredra, eller titta även på tellefsdahl, sen e det så att holms,drivex mählers o tellefsdahl o gradmeko ärbeprövade grejjer som håller, har haft ett uni-väg o jag säger bara aldrig mer bara slänga o containern. kör förövringt holms 320 vik idag o e mycket nöjd, vinklarna på vingarna kunde ju va bättre men annars e jag nöjd.

Ja jag kör idag en holms 3,60 och är helnöjd med den. Men ja går det att få tag på en ny drivex av gamla modellen lär ju den vara prisvärd

• Avatarbild Micke Wikberg sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

drivex gör fortfarande nya av gamla modellen. du kan välja där.

Jaha, då kanske det är värt att kolla på dem

• Avatarbild Marcus sade för 4 månader, 1 vecka sedan:

Jag skulle titta på Tellefsdal. Riktigt kraftigt och hög höjd på bladet. När jag tog in priser förra året så skiljde det knappt nåt mellan tellefsdal, Holms och Drivex, å då tycker jag att Tellefsdal ser överlägset bäst ut. Men Holms å drivex är ju inga dåliga blad, körde holms 320 förra året och det gick kanon. Sen har ju Stark kommit med en ny modell, någon som vet nåt om den?

Tellefsdal finns ju också ja.. dom hade jag förträngt, värda att kolla upp! Inte hört något om någon ny stark plog, kanske värt att ta en titt på

Tycker Optimal plogarna som säljs av Trejon ser exakt likadana ut som Holms, någon som har en Optimal plog som kan något om detta ? Optimal har t.ex holms patenterade ”float-arm” pendling.

Tack till Bondelivs Sponsorer!
Kolla in Bondelivs sköna sponsorer!