Maskiner

Offentlig klubb aktiv för 2 timmar, 46 minuter sedan

Här pratar vi om maskiner – allt från små muttrar till 35 fots skärbord och grymma 450 hk.

Klubbadministratörer

Traktor märke (149 inlägg)

← Klubbforum   Andra Forumtrådar →
  • Avatarbild Simon Andreae sade för 6 månader, 2 veckor sedan:

Hej jag skulle vilja diskutera olika traktor märken och deras för och nackdelar

Själv så tycker jag om New hollan och Fendt

Fendt för deras underbara växellåda och NH för att dom är smidiga och har en bra hytt och ser rätt så snygga ut

Är inte så mycket för john deere

• Avatarbild Erik sade för 6 månader, 2 veckor sedan:

Du måste vara mer provocerande om du vill starta en lika lång tråd som sist =)

• Avatarbild Nils sade för 6 månader, 2 veckor sedan:

Du tycker om både himmlen och helvetet.. Har du 2 personligheter? Själv hatar jag maskiner, det är ju bara ett nödvändigt ont.

• Avatarbild Simon Andreae sade för 6 månader, 2 veckor sedan:

Jaså vadå nödvändigt ont de är väl jätte roligt med maskiner :)

• Avatarbild Micke Wikberg sade för 6 månader, 1 vecka sedan:

Jag har en Nh 6020 Elite o gillar den för den e riktigt bränslesnål o smidig, har en ursus med o det e kärlek det ;)

• Avatarbild Olof Rohdin sade för 6 månader, 1 vecka sedan:

Om man absolut inte ska bli besviken ska man köpa en Belarus. Man har ju faktiskt inte betalat för att den ska gå felfritt, gör man på alla andra märken, som ändå går sönder.

Länge Leve Belarus!

• Avatarbild Johan Hultkvist sade för 6 månader, 1 vecka sedan:

länge leve volvo…

• Avatarbild Karl sade för 6 månader, 1 vecka sedan:

Ih 956 är väl mitt standardsvar.
    Vad har du ör Ursus Micke?

• Avatarbild Simon Andreae sade för 6 månader, 1 vecka sedan:

Magnum 7140 De är fina saker de en riktig slit sten går i alla väder och drar allt bara till att ställa pumpen om den inte årkar

Det förvånar mig att de inte har varit någon som har kommit med att JD är bäst
    Men de är klar att de inte finns någon som vågar säga de för kan ju inte jämföra en JD med en NH

• Avatarbild Nils sade för 6 månader, 1 vecka sedan:

Det går inte jämföra NH med JD. Du har helt rätt…NH är bottenskrapet, riktig skit. Allt är bättre.

• Avatarbild Micke Wikberg sade för 6 månader, 1 vecka sedan:

@nilsengelbrekt sa:
    Det går inte jämföra NH med JD. Du har helt rätt…NH är bottenskrapet, riktig skit. Allt är bättre.

Är det verkligen så? Nu håller jag inte på med pajkastning men när du endå har det på tal så står jd precis lika mycket på verkstad som nåt annat.

• Avatarbild Rikard sade för 6 månader, 1 vecka sedan:

@mickewikberg sa:
    Är det verkligen så? Nu håller jag inte på med pajkastning men när du endå har det på tal så står jd precis lika mycket på verkstad som nåt annat.

Håller med. På en annan lantbrukssida som jag är medlem i är sånna här ”colorwars” bannlysta..
    Av egen erfarenhet så håller John Deere sämre än New Holland, både vad gäller motorer och framförallt dem steglösa växellådorna i vissa modeller. (nu får jag säkert hela JD-klanen på mig men det är som sagt min erfarenhet) i en annan del av landet kanske de är tvärtom, att NH håller sämre. Ska jag va ärlig tror jag inte att det är så stor skillnad i dag vilket märke som håller bäst, tror skillnaden var större förr.

• Avatarbild Simon Johansson sade för 6 månader, 1 vecka sedan:

Case IH 956 xl är min favorit går o skruva många hästar på pumpen o bara går o går :)

Jag har inte sakt att de ena håller sämre än de andra
    Men när du börjar prata om steglösa låder och inte ens nämner Fendt då kan du gå och lägga dig dom var dom första med steglös
    Dom är dom enda som har helt steglöst också eller ja MF har ju de med men dom köpet ju Fentds låda så de gills inte

Tack till Bondelivs Sponsorer!
Kolla in Bondelivs sköna sponsorer!