Byggnadsteknik

Offentlig klubb aktiv för 1 månad, 2 veckor sedan

Byggnadsteknink m.m

Klubbadministratörer

vatten koppar (30 inlägg)

← Klubbforum   Andra Forumtrådar →
  • Avatarbild ben sade för 5 månader, 1 vecka sedan:

Nu har jag tröttna på våra vatten koppar som är av den här modellen:
    http://www.willabdirekt.se/Hem/Produkt/140405/Vattenkopp-Suevia-rostfri–mod-1200.aspx

Man behöver ju inte göra ett gjut järns fästet som är jätte tunt och gör sönder. spill kanten funkar på koppen så bra att den är svår att göra rent den.

Nu ska jag montera blå Jalmarsons stingy
    http://www.willabdirekt.se/Hem/Produkt/140250/Universalkopp-Stingy.aspx koppar med paddelventil för se om det håller.

Eller har ni något annat förslag på vattenkoppar som funkar och håller

• Avatarbild Bengt Carlsson Wester sade för 5 månader, 1 vecka sedan:

Håller nog med men placeringen är viktig. Vattenkoppar ska ju helst sitta så korna inte använder dem som vattentoalett!

• Avatarbild Nils sade för 5 månader, 1 vecka sedan:

Släng ut kopparna o sätt in kar. Billigare, enklare, djurvänligare.

Man går ju och gör rent varje vecka, fast ingen har prickat. Men om någon har ställt till det så är man snabbt framme flera gånger om dagen.
    Funkar det med kar när man har kall lösdrift?
    Att bygga om är jobbigt när man måste bila en massa betong. Man måste ju veta hur man vill ha det innan man bygger men man vet ju inte hur man vill ha det om man har provat ;(

• Avatarbild Axel Olov sade för 5 månader, 1 vecka sedan:

Du SKA göra rent varje dag. Jag bygger nu och sätter in Fremtidens vattenkar, dubbelkar mellan boxarna 3m långa ock då kan många dricka samtidigt från båda sidor. Vi har cirkulerande varmvatten då passerar ledningen i vattenkaret och värmer upp vattnet däri. Har vattenkoppar med elslinga i ledningen i gamla stallet men tröttna på att byta elslinga var 4-de år. Måste byta en nu 75m lång korsslutning någonstans, jordfelsbrytaren löser ut.

• Avatarbild Martin . sade för 5 månader, 1 vecka sedan:

vad är det svåra med att göra rent dom kopparna? fulla med skit lr vadå?

@fredrikk sa:
    Nu har jag tröttna på våra vatten koppar som är av den här modellen:
    http://www.willabdirekt.se/Hem/Produkt/140405/Vattenkopp-Suevia-rostfri–mod-1200.aspx

Man behöver ju inte göra ett gjut järns fästet som är jätte tunt och gör sönder. spill kanten funkar på koppen så bra att den är svår att göra rent den.

Nu ska jag montera blå Jalmarsons stingy
    http://www.willabdirekt.se/Hem/Produkt/140250/Universalkopp-Stingy.aspx koppar med paddelventil för se om det håller.

Eller har ni något annat förslag på vattenkoppar som funkar och håller

Skiten är ju lätt att få ur. De går inte att få ur vattnet. man får kämpa för att för att få bort det sista så det inte ser ut som te. Det är inte som en gammal delaval kopp med rundbotten. Vattnet åker över kanten bara man trycker på ventilen.

• Avatarbild Björn Johansson sade för 5 månader, 1 vecka sedan:

Man kan använda en tvättsvamp till kopparna då e de ganska lätt att få helt rent.

• Avatarbild Anna sade för 5 månader, 1 vecka sedan:

Vattenkar i all ära som man bara tippar ur o går över med diskborste. Går fort desutom :)

• Avatarbild Stefan Waltersson sade för 5 månader sedan:

Om man varit med om lite av varje i sin ungdom och lärt sej ”slanga” så kan man nyttja den metoden för att få ur vattenkopparna, tvätta dom rena med en svamp fyll upp fullt med vatten sen ner med slangen i vattnet och sen ner med slangen utanför kanten. OBS detta kan även göras på ett litet annat sätt om man behöver bensin till bilen.

• Avatarbild Anna sade för 5 månader sedan:

Man kan vara ung och haft akvarie också ;)

• Avatarbild Stefan Waltersson sade för 5 månader sedan:

Haha ja det lär nog vara samma tillvägagångsätt :-)

• Avatarbild Martin . sade för 5 månader sedan:

precis. så är det inte svårt, och är inga svåra kanter på dom heller så.

@bjornjohansson sa:
    Man kan använda en tvättsvamp till kopparna då e de ganska lätt att få helt rent.

• Avatarbild ben sade för 5 månader sedan:

Jag ska skaffa en svamp :) och en rulle slang ;) .

• Avatarbild Martin . sade för 4 månader, 4 veckor sedan:

haha, det är ett rätt billigt alternativ :) , jag tycker inte dom kopparna är nått fel på, dock ända om dom lyckats skita i dom och få rent runt ventilen.

@fredrikk sa:
    Jag ska skaffa en svamp :) och en rulle slang ;) .

Tack till Bondelivs Sponsorer!
Kolla in Bondelivs sköna sponsorer!